Bavarska peciva


Kako zapoceti pricu.... Bavarska peciva rado kupujem po pekarama, dopadaju mi se. Pre izvesnog vremena videla sam na Jeleninom blogu Food For Thought objasnjenje kako je ona pravila. Tad sam odlucila da cu ih praviti, ali naravno od danas do sutra i nikako da dodju na red. Ali proslog vikenda su dosle na red vise puta. Posle svakog puta je sledilo pitanje: Kad pravis opet.

Mogu se pronaci razne verzije ovog peciva, ja sam napravila po sledecem:

Testo:

  • 750gr brasna
  • 1 kvasac (svezi, kockica)
  • 350ml mleka
  • 75gr margarina
  • 1/2 kasicice soli, ali ja je nisam stavljala (objasnjenje sledi)

Kuvanje i posipanje:

  • 2-3l vode
  • 5 -6 kasika sode bikarbone
  • krupna so, susam, lan... (po zelji)

Izmrviti kvasac u solju, dodati malo mleka, malo secera i ostaviti da nadodje. Umesiti tvrdje testo, sa brasnom, kvasecem, margarinom i mlekom. Ostaviti testo da naraste (30-60 min, zavisnosti od vremena).
Prvi put sam stavila so u testo, ali posle nisam. Naime, posipala sam ih sa krupnom soli i bile su mi preslane. Ukoliko stavljate so odozgo, po meni nema potrebe da se posoli samo testo.

Kad je testo nadoslo, napraviti koji god oblik zelite: kifle, kajzerice, perece, stapice..... Ja sam ih ovaj put uvijala kao klasicne kiflice. Bitno je samo da se krajevi ucvrste, da prilikom kuvanje se ne raspadnu.

U dublji lonac, sipati vodu. Kad prokljuca dodati sodu bikarbonu, ali paziti na reakciju - burna je. Sto dublji lonac, nikako serpa. U kljucalu vodu sa sodom stavljati peciva, kuvati ih oko 1 minut. Vaditi ih sa supljom kasikom i staviti da se ocede malo. Staviti pek papir u tepsiju, poredjati peciva, zaseci ih ostrim nozem i posuti po zelji (so, susam, lan....). Staviti da se peku, dok ne dobiju rumenu boju. Paziti samo da ne prigore, bele su skoro do kraja pecenja, onda za par minuta samo porumene. Naravno, na kraju ostaje samo da se uziva.


16 коментара:

Jovana је рекао...

Obožavam bavarsko pecivo !!!! Biće isprobano !!!

Наташа је рекао...

A, šta mi to radite?! :))))
Željo, majke mi nije da ti podilazim, ali dugo nisam vidjela ljepša bavarska peciva. I od kad se tjeram da ih napravim i sve mi se nešto ne da, al bome oću! I to još danas! :)

Tanja је рекао...

Stvaru su prelepa. Ja i po pekarama vidjam neka sprzena, crna ... ova tvoja su fantasticna.
A probacu jednom. Na istom blogu, kod Jele, sam ih videla ali nikako dap pravim.

Zelja је рекао...

Hvala Vam!

Natasa,probaj da ih napravis. Odlicna su. Od osvih oblika sto sam probala, klasicni nacin uvijanja kiflica mi je najbolji (najlepse izgledaju).

Taci to za pekare si skroz upravu, obicno su im prepecena.

Mora se obratiti paznja kad se pece. Testo raste i nekako je svetle boje i onda bukvalno na par minuta pre nego sto su gotova potamne.

J e l e n a је рекао...

Obožavam ih i sada mogu da ih spremam žmureći pošto je to omiljeno pecivo u našoj kući. Moj recept je iz Sale and Peppe časopisa i ne mogu se porediti sa kupovnim. Napravim duplu meru i zamrznem, a obavezno ih jedemo uz krem maslac. Čak sam i mom malom kumiću nosila skoro, jer je to jedino što jede i traži kad dođe kod nas. Kumo daj ono što se umače u sirić, kaže on!

J e l e n a је рекао...

ps šolja ti je med medena

phiphy је рекао...

I meni se dopada solja, preslatka je. Ali bavarsko pecivo je ipak bavarsko pecivo. Odlicno ;)

Zeljka је рекао...

Odlične fotkice, pecva, cvetići i smajlići, dopada mi se tvoj blog :)
Željka
www.blogoye.org/zeljkinaradionica

Danijela је рекао...

Divno izgledaju!Odlične fotografije!

Casa de vainilla је рекао...

Predivna su!

Nina је рекао...

ja radim kao perece, odlične su ove tvoje, baš su mi simpatične

Вера је рекао...

Nisam ih još radila ali su me jako zainteresovala,mislim da sam negde videla i recept kao tigrova peciva i to mi je isto hit.

Nale Coolinarija је рекао...

Ja sam bavarska peciva viđala vrlo tamna i tvrda, tako da ih nisam nikad nešto volela, ali ovo tvoje je divno:) Vredi truda, probam kad dođe na red... Odlično

Milin kuvar је рекао...

Predivno! Obožavam bavarska peciva! I ovo tvoje izgleda baš fino :)

Bite my cake је рекао...

Pozdrav, evo me prvi put na blogu, naletila i dobro naletila, jako lijepo, pratit ću te, sve što vidim mi se baš sviđa :)
a posebne pohvale za ova lijepa bavarska peciva!

Tresi Mesi је рекао...

Uh,uh,ta vidi se koliko su ukusne!